Bugünden..

Aklı başında bir adamın sözünü etmekten en çok zevk alacağı konu nedir ,bilir misiniz?Yanıt:Yine kendisi..Öyleyse kendimden söz edeyim biraz..Dostoyevski/Yeraltından Notlar

29 Ekim 2009 Perşembe

Bunny Munro'nun Ölümü


Müzisyen,besteci,söz yazarı,senarist ve yazar Nick Cave , "Bunny Munro'nun Ölümü" diye bir roman yazdı.Bunca marifet bir adamda toplanırsa insan merak eder tabii ne yazacağını.Okudum kitabı.Sansürsüz çeviri sayesinde epey +18 bir roman olmuş.Burada +18 harici bir kaç "her eve lazım" cümleler aldım.

İlki, otuzlu yaşlarda belki hatta daha da geç hayatını irdelersin ve bir baltaya sap olamadığını fark edersin. Tony Soprano'nun dediği gibi "ne iyi bir evlat,ne iyi bir eş ne de iyi bir baba".Bu üçü birarada seni şu hale sokar işte :

"Bitkin hissetmektedir kendini.Tükenmiş ve herşeyden çok,ürkmüş.Etrafta denetleyemediği bazı güçlerin varlığına kanaat getirmiştir.Dolaylı olarak,başka birinin filminde yardımcı rolde oynadığını,diyalogların Mars dilinde ve alt yazıların Moğolca olduğu duygusunu taşımaktadır ve başrolü kimin oynadığını saptamakta fena halde zorlanmaktadır"

İkincisi,çok bireysel yaşayan günümüz tüketim toplumunun hava gibi su gibi ihtiyaç duyduğu söz:

"Ya birbirimizi seveceğiz ya da öleceğiz"


Son olarak benim gibi kız tavlamada başarısız olanlar için söylenmiş bir söz:

"Cüret etmeyen hava alır"

16 yorum:

  1. Cüret etmeyen bekar kalır

    YanıtlaSil
  2. insanı tecrübeleri olgunlaştırır.söz konusu aşk olunca,sonucu ne olursa olsun pişman da olmazsın.cesaret etmezsen de;"seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli..."diye mırıldanır durursun(tabi sonuç olumsuz olunca da aynı şarkıya devam)..

    YanıtlaSil
  3. kim aşk ile evleniyor ki..tutkudur o..evlenmekti muradım bu söz ile..

    YanıtlaSil
  4. aşk ve tutku iç içe ki..dilenen de bunları da içeren bir evlilik..sende mi aşık olupta evlenemeyenlerdensin?

    YanıtlaSil
  5. tutku derken tutulma kast ettim aslında..herkes aşık olmuştur zamanında

    YanıtlaSil
  6. aşk,tutku,tutulma,sevgi,evlilik niye bunları birbirinden ayrı tutmaya çalişıyorsun ki yoksa bir boşvermişlik,umutsuzluk halimi söz konusu(kitaptan alıntı cümlelerinden çıkardım).haddimi aşarak;artık pes evleneyim diyerek mantık evliliğimi(hiç anlamamışımdır)düşündüğün?bir kere evlenme kararı başlı başına bir cesaret özellikle başına buyruk ruhlar için..nedeni;evlenmek=adamak,güven,sadakat(her iki alemde de)...kendi hayatından taviz vereceksin ama bunu gerçekten istemen lazım yoksa hiç deneme derim.yani bencilliğe,gurura artık yer yok.buraya kadar tamamsa işte en cesaret isteyen kısım "açılım" işte burada gururu unutmak gerekiyor her türlü sonuca hazır olarak.neyse boşver sıktım,kendimi anlattım sanırım..dedikleri gibi zor işler bunlar zor.

    YanıtlaSil
  7. hoş dediklerininbir kısmı doğru iiinsan her daim boşvermiş olmuyor zannımca.ara ara gelip giden migren gibi bir şey bu..genel hal o değildir.başına buyruk adamların evlenme güncesi diye bir şey mi yazmak ne..belki de sen yaparsın bunu..

    YanıtlaSil
  8. --rehbere mi gerek var, günceye felan.herkes kendi yolunu çizemez mi oldu artık bilemem ama kendimizi çok sevmekten başkasını sevemez olduk.

    YanıtlaSil
  9. kendini sevmek başkasını sevmeye engel mi diorsun..bunu düşünmek lazım ..en azından bunun hakkında bir günce yaz

    YanıtlaSil
  10. yorum yazdık
    ama silindi
    çünkü bilmezdik biz göndermeyi
    bu da yordu bizi
    copy paste yapacağım bunu da öğrenene dek
    pasta mı yapsam bu gün
    yorum yapmak yordu

    YanıtlaSil
  11. pasta yap
    şiir de yaz ara ara..

    YanıtlaSil
  12. bence günce yazmak sana yakışır(hatıra kabilinden),artık bir karara varan sensin bu kadar çalkantıdan sonra kolay olmamıştır da..başkasını da kendin gibi yada daha fazla sevmeyi seçmek kabiliyet işi diyorum bu arada bende.

    YanıtlaSil
  13. Kitapta bir ara Bunny Jr. kendine yaşanmayı bekleyen alternatif bir hayat var mı? diye soruyor ama kitabın bütününde babasının yaptıklarıyla övünen,onunla olmaktan oldukça mutlu,yaşadıkları düzensiz hayatın boyutlarından habersiz(ki durum bu olunca alternatif hayat araması saçma),güya! zeki bir çocuk imajı çiziyor..Bence Nick Cave kitabı yazarken hem akıllı hem de öylesine kötü bir babaya hayran çocuk karakteri çizmeye çalışmış fakat bunu yaparken çelişmiş..Üç beş cümle için okunacak kitap değil.İnternetteki övgülerine bakarak almıştım.(bu övgüler kitabın hangi kısmına anlayamadım hala) Yeraltı edebiyatına dahil etmişler.Bana kalırsa bu kitap hiçbir edebiyat türüne girmez.
    Her yazılmış metin edebiyat olur mu?Hele Nick Cave'den yazar olur mu? Olmazmış, öğrendik.Diğer sanat dallarında hazır başarılıyken onlarla devam etsin..

    YanıtlaSil
  14. çok ağır oldu ;Nick Cave 'den yazar olmaz diye ..oysa şarkılarında anlattığı bir adamı yazdı belki de ;STagger Lee.Ben kitaptan oldukça iyi tat aldım,kurgusu gayet iyi ,gerçekçi hatta doyurucu..

    YanıtlaSil
  15. pardon,karşımdakinin o kitaptan tat alabilecek biri olduğunu bilseydim asla yazmazdım o yorumu...birşey daha yorumlara yorum yapma,belkide bu huyun yüzünden yeterli yorum yazılmıyodur veya yazanlar isimlerini saklıyodur.

    YanıtlaSil
  16. bakıyorum da evlilikle ilgili fikirlerin değişmiş,acep nedir buna sebep:)

    YanıtlaSil