Bugünden..

Aklı başında bir adamın sözünü etmekten en çok zevk alacağı konu nedir ,bilir misiniz?Yanıt:Yine kendisi..Öyleyse kendimden söz edeyim biraz..Dostoyevski/Yeraltından Notlar

23 Nisan 2011 Cumartesi

Otobüs macerası

"Her anı başka bir lezzet yapan bir aşk;bilmediği bir yerde hiç tanımadığı ,fakat saçının renginden gözlerinin parıltısına ve sesinin en basit intihasına kadar bütün zenginliklerine aşina olduğu cana yakın ve güzel bir kadın..." satırlarını okuyordum tam da O otobüste karşımdaki koltuğa otururken..Güneş gözlükleri gözlerini gizlese de yüzünün kusursuz uyumu,ince hattının bütün vücuda yayılmış olması tek başına öldürücü bir kadın olduğunun işaretiydi.Genç kadın bununla da yetinmedi kocaman gözlüklerini çıkardı ve o perdenin ardında kocaman mavi gözler ışıldadı.Bana baktı, "gözlerim de mavi üstelik" der gibi ilkin bana sonra camdan dışarıya göz attı.

Romandan fırlamış gibiydi.Bilmediğim bir kız.Harikulade güzel .Belki de hayatım boyunca böyle güzel bir kadına ilk kez bu kadar çok yakındım.Fakat ben yine o kadınlara karşı mahçubiyetiminin nüksetmesiyle tekrar kitaba koyuldum.Oysa satırlar ilerlemiyor yada ilerliyor ,okuduğumdan hiç bir şey anlamıyordum.Benim bu hareketiimden hemen sonra tekrar gözlüğünü taktı.Bu harekaetimi beğenmemiş miydi? Hayır,belki de beni çok beğenmiş iyice bakmak ,süzmek için gözlüklerin perdesi arkasına sığınmıştı.Bana mı bakıyordu sahiden?İleriye bakarmış gibi yapıp gözlerine dikkat edemez miydim?Bütün cesaretimi toplayı gözlüklerinin kara camını yarıp gözlerini aradım..olamaz.gözleri bana bakıyordu.Bana ...Olağanüstü bir şeydi. Bu keyifle güldüm,tebessüm ettim.
Neden gülmüştüm? Bana ilgi duymasından duyduğum ego tatmini yüzünden mi? Doğru ya bu kadınla çıkmayacağıma göre bu tebessümün anlamı bencilceydi.Bu manasız tebessüm belki de kadının ilgisini bitirmişti.Hem neden olmasın, bu genç kadınla tanışamaz mıydım?..İneceğim durağa yaklaşmıştım.Artık aramızdaki kitap engelini kapatıp sayılı dakikalarımı O na ayırmak arzusuyla kitabı kaldırdım.Ona ,mavi gözü şimdilik gözlüklü,kumral kadına baktım..

Ayağa kalktım .İnecektim çünkü.Kadından uzaklaşmış kapının yanında dikilivermiştim.Bir yandan da yan gözle O na bakıyordum.Sonra aniden " aa gelmiş miyim der gibi" ani bir hareketle yerinden kalktı ve kapıya yanıma geldi.Beraber inecektik otobüsten ve tahmin edemediğim akibetimiz kalbimi yerinden sökecek gibiydi.Önden ben indim arkam da O.Ben karşıya geçtim O ise geçmedi.
Hepsi bu kadar.

11 yorum:

  1. son ana dek ruhlarının kuytusunda taşıyacakları biriyle tanış(ama)mış olduklarına inanan bütün sarhoşlar talihin en güzel hediyesi olarak kabul ettikleri bu mucizevi karşılaşma yüzünden hep aynı hayalin çevresinde dolaşmak isterler

    YanıtlaSil
  2. hep dolaşacağız sonuna dek..beni bu hislerimle gömün..

    YanıtlaSil
  3. yaşamak tabiatın en küçük kımıldanışlarını sezerek hayatın sarsılmaz bir mantık ile akıp gidişini(bazen anlayamasanda)seyrederek yaşamak herkesten daha(yalnız)çok (ve az)yaşadığını bir ana bir ömür kadar çok hayat doldurduğunu bilerek yaşamak...ve bilhassa bütün bunları senle aynı anda hisseden birinin mevcut olduğunu bile bile, her seferinde için sızlayarak yaşamak...(tabi bu yaşamaksa!)

    YanıtlaSil
  4. birinin mevcut olması sızıyı daha mı depreştiriyor?yoksa rahatlatıyor mu? hem neden sızılarınızı paylaşmıyorsunuz?engel ne?

    YanıtlaSil
  5. aynı anda seninle aynı şeyleri hisseden birinin mevcut olmasına gerçekten inanıyor musunuz? oldukça ütopik. kendini rahatlatma, teselli bulmadan başka bir şey değil..
    insan her zaman yalnızdır..

    YanıtlaSil
  6. "çelişik gibi görünse de yalnız kalabilme yeteneği sevebilme yeteneğinin tek koşuludur." demiş..

    YanıtlaSil
  7. acı hiç bir zaman paylaşılmaz...en büyük engel kendimiz...teselli bulmak isteyen kim?

    YanıtlaSil
  8. amaaan ben de kabahat..akıl veriyorum :)

    YanıtlaSil
  9. "madem ki diyor durumumuz budur usta o zaman bunu kaydedelim..."

    YanıtlaSil
  10. aynen durum şiirdeki gibidir

    YanıtlaSil