Bugünden..

Aklı başında bir adamın sözünü etmekten en çok zevk alacağı konu nedir ,bilir misiniz?Yanıt:Yine kendisi..Öyleyse kendimden söz edeyim biraz..Dostoyevski/Yeraltından Notlar

2 Kasım 2010 Salı

mim

Nikita Roxie beni mimlemiş.Neymiş mesele ,görelim:
Mim konusu: Kitaplığınızın karşısına geçin.Gözlerinizi kapatın.Derin bir nefes alın.Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin.Şimdi gözlerinizi açın.Seçtiğiniz kitabı satın aldığınız yada hediye gelmişte olabilir anı düşünmüştünüz,hatırlayın.Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki ,kitabın kokusu burnunuza gelsin.Evet,ne güzel bir koku bu!55. sayfayı bulun .Sayfayı tekrar okuyun.Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın.Daha sonra siz de arkadaşlarnızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin.

Elime aldım kitabı,kokladım ,eski kitap kokuyor.Çünkü epey eski.(1258)Sadi-i şirazi nin Gülistan ı.İlk baskısı değil tabii ki :).Nerden almıştım diye düşünüyorum,galiba fuardan almıştım,kesinlikle fuar.Normalde ,kitabın girişine nerden ,aldığıı yazarım buna ise yazmamışım,ne kadar feci bir şey üşengeçlik!

Kitabın hepsini okumadım fekat belirli bölümleri bir kaç kez okudum itirafını da yapayım.Zaten her aldığm kitabı okusam her indirdiğim filmi izlesem ,statum epey farklı olurdu herhal!

55 e gelirsek:"Dostun veya düşmanın aykırı bir davranışıyla karşılaşırsan,Tanrı 'dan bil. Çünkü her ikisinin gönlü de Tanrı'nın tasarrufundadır"



Ben de mimliyorum efenim:my dream,TinkerBell,elyesa

3 yorum:

  1. iskender pala;4 güzeller..55 te;"yaşayabiliyorsak onsuz,terk edelim gitsin toprağı.gülünü,dalını unutalım tez elden.kucağına vereceğimiz gül yüzlüleri çıkaralım aklımızdan...ateşini duymayalım canevimizde,yanmayalım çöllerinde,ovalarında boşuna;eğer başarabiliyorsak!(ki asla)(altını çizmişim paylaşayım dedim)

    YanıtlaSil
  2. ii yapmışsın...Pala zamanında esaslı bir aşk yaşamış galiba ya da divan edebiyatından araklıyor mu ,ne ediyor?

    YanıtlaSil
  3. bence her 2side:)

    YanıtlaSil