Bugünden..

Aklı başında bir adamın sözünü etmekten en çok zevk alacağı konu nedir ,bilir misiniz?Yanıt:Yine kendisi..Öyleyse kendimden söz edeyim biraz..Dostoyevski/Yeraltından Notlar

12 Ekim 2010 Salı

iki gün iki ölüm

Bugün oldukça kalabalık bir sınıfta yoklama alıyorum.Sınıf başkanı yanıma gelip bana yardım ediyor.Herkesi tanımıyorum ama O nu..
Başkan yoklama listesinden isimleri baştan sona kontrol ederek ekrem dedi sınıfa baktı burda dedi ve altında ..."İbrahim" dedi,"Hocam bu arkadaşımız vefat etti.."
Nasıl dedim,"intihar"mış.
Onbeş yaşında bir çocuk niçin intihar eder?
Sabah babası inekleri sağarken görmüş, İbrahim iple asmış kendini..
Bir çocuk kendini niçin asar?
İbrahim en son sırada oturur,tek oturur,sessizdi.Adını biliyordum çünkü sorduğum soruları biliyordu.Parmak kaldırıp soruyu çözdüm demezdi,yanına gidince görürdüm.
O bakış.Hafif tebessümü.
En son ne zaman bilmiyorum,"hocam ,dersim boş ,sizin dersinize girebilir miyim" diye sordu."Olmaz ,idare izin vermez" dedim.Israr etti hem de çok.Şaşırdım ilk kez bu kadar konuşkandı.
İzin vermedim ya,o yüzden mi kendine astı? Yada izin verseydim ne bileyim olayların gidişatı değişir ve İbrahim intihar etmez miydi?
Ne dersen de ,iki gün önce bir öğrencim intihar etti işte.Unutulup gidecek hem de..

Müjdat da vefat ettii bir gün önce. O da öğrencimdi ama eskilerden.
Benden de uzundu,kocoman elleri ve tebessümü akıllarda kalan.
Müjdat bir trafik kazasında vefat etti.Nasıl olduğunu bile bilmiyorum.

İki ölüm ;birisi isteyerek diğeri istemeden ama ikisi de çok gençti .
Sözlerin en güzeli ile bitirelim :"O'ndan geldik ve yine O'na döneceğiz"

(TinkerBell ölüm yazısı istemişti,hiç de istmeden,sırası da değilken yazmış oldum)

2 yorum:

  1. şu dünyada bir nesneye yanar içim göynür özüm yiğit iken ölenlere gök ekini biçmiş gibi...

    YanıtlaSil
  2. Çok üzücü olaylar ve bir öğretmen için öğrencisi daha başka olur.Yani,onu kurtarma şansın varmış gibi hissedersin,ama olmaz.
    Başın sağolsun,ne kadar geç yazsamda..:/)

    YanıtlaSil